Blistavi prikaz bez premca – nove Sony X i A serije 4K HDR televizora

Kompanija Sony je na CES sajmu u Las Vegasu predstavila novu seriju 4K HDR televizora koji pružaju još veći kontrast i opseg osvetljenosti. Novi BRAVIA televizori na najbolji način koriste prednosti 4K HDR (High Dynamic Range) sadržaja kombinacijom jedinstvenog procesora slike i tehnologije prikaza.

Svet HDR sadržaja se ubrzano širi sa razvojem video striming servisa, 4K UHD Blu-ray sadržaja i, u poslednje vreme, PlayStation 4 igara. Precizna obrada slike sada više nego ikada ranije ima ključnu ulogu u pružanju neverovatnog prikaza u skladu sa zamislima filmskih režisera i kreatora video igara. Jedinstveni 4K HDR procesor X1 Extreme iz premium Z serije Sony televizora postao je prepoznatljiv po svojoj mogućnosti da generiše vernu sliku sa superiornim nivoom teksture, dubine, boja i kontrasta, čime se pravi veliki korak napred na polju HDR prikaza. Sa dve nove serije uređaja, Sony donosi moć 4K HDR procesora X1 Extreme široj publici.

Novu seriju XE93 karakteriše i Slim Backlight Drive+, unapređena tehnologija LED pozadinskog osvetljenja koja pruža precizniju kontrolu lokalnog zatamnjenja u poređenju sa prethodnom verzijom Slim Backlight Drive. Zahvaljujući quad-edge LED strukturi i X-tended Dynamic Range PRO tehnologiji za lokalno zatamnjenje i isticanje, ovi televizori donose superiornu osvetljenost i izuzetan kontrast, koji je čak 10 puta naglašeniji nego li XDR 1 kontrast konvencionalnih LED televizora.

U cilju pružanja šire ponude 4K HDR ekrana, kompanija Sony će predstaviti 4K HDR OLED televizor, poznat kao BRAVIA OLED. Serija A1 nudi potpuno novo vizuelno iskustvo uz vrhunski OLED ekran jedinstvenog oblika, koji predstavlja prvi ekran sa ozvučenjem na svetu i uz procesor X1 Extreme pruža visoki kvalitet slike.

Zahvaljujući 8 miliona samosvetlećih piksela, A1 serija donosi značajno bogatije vizuelno iskustvo sa neprevaziđenom crnom, živopisnim bojama, prikazom bez zamućenja i mogućnošću gledanja iz svakog ugla. Procesor X1 Extreme temeljno kontroliše veliki broj piksela i proširuje mogućnosti OLED ekrana sa ciljem da pruži izuzetno 4K HDR iskustvo.

BRAVIA OLED inovacije se ne završavaju odličnim kvalitetom slike. Serija A1 je prva serija velikih ekrana na svetu 2 sa mogućnošću emitovanja zvuka visokog kvaliteta iz samog ekrana, zahvaljujući novoj Sony audio tehnologiji Acoustic Surface koja koristi prednost OLED strukture bez pozadinskog osvetljenja. Ova tehnologija eliminiše potrebu za standardnim zvučnicima oko televizora, a time i potencijalne distrakcije oko slike. Time se ostvaruje savršeno jedinstvo slike i zvuka koji konvencionalni televizori ne mogu da postignu. U kombinaciji sa izrazito širokim uglom gledanja, A1 televizori nude neuporedivo vizuelno i audio iskustvo.

Novi televizori iz linija XE93 i A1 će imati i dodatnu podršku za HDR format Dolby Vision iz Dolby laboratorija, koji će uz jedinstvene Sony tehnologije pružiti novu dimenziju vizuelnom iskustvu.

Kompanija Sony je najavila i dodatne tri serije 4K HDR i tri serije Full HD HDR televizora koji će biti dostupni u maloprodaji 2017. godine. Svaki model poseduje originalne Sony tehnologije, uključujući 4K HDR procesor X1 (isključivo modeli iz linija XE90 i XE85), sa ciljem da pruže najbolji kvalitet slike na tržištu. Kompanija Sony nastavlja da donosi uzbuđenje potrošačima kroz razvoj vizuelnog izražavanja, predstavljanjem moćne kombinacije tehnologija prikaza i jedinstvene tehnologije obrade slike.